Pomimo rosnącej popularności pojęcie konfekcjonowania wciąż nie jest do końca zrozumiałe. Przeczytaj i sprawdź, na czym to polega oraz jak może wpłynąć na wielkość sprzedaży. Dowiedz się także, jakie korzyści dla przedsiębiorstw z branży HoReCa niesie korzystanie z usług profesjonalnych firm konfekcjonerskich.
Wraz z rozwojem rynku e-commerce na znaczeniu zyskuje umiejętne konfekcjonowanie towaru. Pomimo jego popularności niewiele osób w pełni rozumie znaczenie tego pojęcia. W naszym artykule prezentujemy definicję i cel tego procesu, jak również standardowy zakres czynności wchodzących w jego skład. Sprawdź, co możesz zyskać, korzystając z usług profesjonalnych przedsiębiorstw usługowych.
Na czym polega konfekcjonowanie towaru?
Jest to ostatni etap w procesie handlowym, który polega na pakowaniu lub przepakowywaniu produktów w mniejsze opakowania, przeznaczone do dalszej sprzedaży (hurtowej lub detalicznej). Jednym z jego celów jest zapewnienie towarom finalnej, atrakcyjnej formy, która będzie odpowiadała potrzebom i gustom klientów. Konfekcjonowany cukier może być formowany w kostki, mielony na proszek bądź też porcjowany w saszetki, które doskonale znamy ze współczesnych lokali gastronomicznych. Warto podkreślić, że żadna z powyższych czynności nie zmienia jego właściwości – odmienna jest jedynie forma prezentacji wyrobu ostatecznemu nabywcy.
Jakie czynności wchodzą w skład konfekcjonowania?
Proces konfekcjonowania towaru może obejmować zarówno czynności wykonywane ręcznie, jak i z pomocą różnego typu urządzeń. Do podstawowych zadań należą:
-
etykietowanie,
-
przyklejanie kodów kreskowych,
-
zabezpieczenie wyrobu dodatkową warstwą folii,
-
kompletowanie, czyli łączenie artykułów w zestawy,
-
insertowanie, czyli dołączanie dodatkowych przedmiotów (np. testerów lub gratisów),
-
przepakowywanie do opakowań okazjonalnych (np. świątecznych).
Ważnym etapem jest także zabezpieczanie przed uszkodzeniami w transporcie. W tym celu najczęściej otacza się towar folią bąbelkową lub styropianowymi wkładkami.
Kto może dokonywać konfekcjonowania towaru?
Proces przygotowywania produktów do sprzedaży bywa często czynnością czasochłonną i skomplikowaną, wymagającą doświadczenia i wiedzy eksperckiej. Przykładowo, w wielu przypadkach wymagana jest znajomość norm prawnych w zakresie zarządzania jakością, np. ISO 9001:2015. Zdarza się, że artykuły trzeba przepakowywać wielokrotnie, czasem w najmniej oczekiwanym momencie. Odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie producentów stanowią przedsiębiorstwa usługowe, specjalizujące się w konfekcji towarów. Działają one kompleksowo, współpracując na każdym etapie wytwarzania – od projektu aż po wykonanie i przygotowanie do dalszej dystrybucji.
Jakie korzyści odniesiesz, stawiając na profesjonalne usługi konfekcjonowania?
Skorzystanie z usług firmy zewnętrznej to przede wszystkim duża oszczędność w zakresie czasu oraz kosztów prowadzenia działalności. W okresie gwałtownego wzrostu popytu na Twoje wyroby nie musisz zatrudniać dodatkowych pracowników, którzy mieliby odpowiadać wyłącznie za proces konfekcjonowania. Wyspecjalizowane przedsiębiorstwa są w stanie zagwarantować produktowi wyższą jakość i bardziej atrakcyjną formę, co z dużym prawdopodobieństwem przełoży się na wielkość sprzedaży.
Zlecając usługę konfekcjonowania towaru profesjonalistom, możesz uzyskać artykuły spożywcze o spersonalizowanej, zaprojektowanej przez Ciebie formie. Ciekawe i popularne rozwiązanie wśród przedstawicieli branży HoReCa stanowią dodatki smakowe w saszetkach z nadrukiem. Cukier, słodzik, sól i pieprz z logo firmy to znakomity sposób na to, aby zapisać się w pamięci Twoich gości oraz wykreować pozytywny wizerunek organizacji. Jednorazowe opakowania są również niezwykle funkcjonalne – lekkie, estetyczne, higieniczne i łatwe w transporcie.
Konfekcjonowanie towaru – zaufaj specjalistom
Atrakcyjna prezentacja towaru w dużym stopniu wpływa na wyniki sprzedażowe. Z tego powodu istotne jest, aby konfekcjonowanie produktu zostało przeprowadzone na najwyższym poziomie. Jako jeden z krajowych liderów w branży, Braco oferuje profesjonalne usługi pakowania artykułów spożywczych. Decydując się na spersonalizowane jednorazowe saszetki cukru, pieprzu lub soli, zyskasz skuteczny i funkcjonalny nośnik reklamowy. Skontaktuj się z nami i dowiedz się więcej!