//Czym jest konfekcjonowanie towaru?
Home > Czym-jest-konfekcjonowanie-towaru

Czym jest konfekcjonowanie towaru?

Pomimo rosnącej popularności pojęcie konfekcjonowania wciąż nie jest do końca zrozumiałe. Przeczytaj i sprawdź, na czym to polega oraz jak może wpłynąć na wielkość sprzedaży. Dowiedz się także, jakie korzyści dla przedsiębiorstw z branży HoReCa niesie korzystanie z usług profesjonalnych firm konfekcjonerskich.   

Wraz z rozwojem rynku e-commerce na znaczeniu zyskuje umiejętne konfekcjonowanie towaru. Pomimo jego popularności niewiele osób w pełni rozumie znaczenie tego pojęcia. W naszym artykule prezentujemy definicję i cel tego procesu, jak również standardowy zakres czynności wchodzących w jego skład. Sprawdź, co możesz zyskać, korzystając z usług profesjonalnych przedsiębiorstw usługowych.

Na czym polega konfekcjonowanie towaru?

Jest to ostatni etap w procesie handlowym, który polega na pakowaniu lub przepakowywaniu produktów w mniejsze opakowania, przeznaczone do dalszej sprzedaży (hurtowej lub detalicznej). Jednym z jego celów jest zapewnienie towarom finalnej, atrakcyjnej formy, która będzie odpowiadała potrzebom i gustom klientów. Konfekcjonowany cukier może być formowany w kostki, mielony na proszek bądź też porcjowany w saszetki, które doskonale znamy ze współczesnych lokali gastronomicznych. Warto podkreślić, że żadna z powyższych czynności nie zmienia jego właściwości – odmienna jest jedynie forma prezentacji wyrobu ostatecznemu nabywcy.

Jakie czynności wchodzą w skład konfekcjonowania?

Proces konfekcjonowania towaru może obejmować zarówno czynności wykonywane ręcznie, jak i z pomocą różnego typu urządzeń. Do podstawowych zadań należą:

  • etykietowanie,

  • przyklejanie kodów kreskowych,

  • zabezpieczenie wyrobu dodatkową warstwą folii,

  • kompletowanie, czyli łączenie artykułów w zestawy,

  • insertowanie, czyli dołączanie dodatkowych przedmiotów (np. testerów lub gratisów),

  • przepakowywanie do opakowań okazjonalnych (np. świątecznych).

Ważnym etapem jest także zabezpieczanie przed uszkodzeniami w transporcie. W tym celu najczęściej otacza się towar folią bąbelkową lub styropianowymi wkładkami.

cukier biały w saszetkach z nadrukiem

Kto może dokonywać konfekcjonowania towaru?

Proces przygotowywania produktów do sprzedaży bywa często czynnością czasochłonną i skomplikowaną, wymagającą doświadczenia i wiedzy eksperckiej. Przykładowo, w wielu przypadkach wymagana jest znajomość norm prawnych w zakresie zarządzania jakością, np. ISO 9001:2015. Zdarza się, że artykuły trzeba przepakowywać wielokrotnie, czasem w najmniej oczekiwanym momencie. Odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie producentów stanowią przedsiębiorstwa usługowe, specjalizujące się w konfekcji towarów. Działają one kompleksowo, współpracując na każdym etapie wytwarzania – od projektu aż po wykonanie i przygotowanie do dalszej dystrybucji.

Jakie korzyści odniesiesz, stawiając na profesjonalne usługi konfekcjonowania?

Skorzystanie z usług firmy zewnętrznej to przede wszystkim duża oszczędność w zakresie czasu oraz kosztów prowadzenia działalności. W okresie gwałtownego wzrostu popytu na Twoje wyroby nie musisz zatrudniać dodatkowych pracowników, którzy mieliby odpowiadać wyłącznie za proces konfekcjonowania. Wyspecjalizowane przedsiębiorstwa są w stanie zagwarantować produktowi wyższą jakość i bardziej atrakcyjną formę, co z dużym prawdopodobieństwem przełoży się na wielkość sprzedaży.

Zlecając usługę konfekcjonowania towaru profesjonalistom, możesz uzyskać artykuły spożywcze o spersonalizowanej, zaprojektowanej przez Ciebie formie. Ciekawe i popularne rozwiązanie wśród przedstawicieli branży HoReCa stanowią dodatki smakowe w saszetkach z nadrukiem. Cukier, słodzik, sól i pieprz z logo firmy to znakomity sposób na to, aby zapisać się w pamięci Twoich gości oraz wykreować pozytywny wizerunek organizacji. Jednorazowe opakowania są również niezwykle funkcjonalne – lekkie, estetyczne, higieniczne i łatwe w transporcie.

Konfekcjonowanie towaru – zaufaj specjalistom

Atrakcyjna prezentacja towaru w dużym stopniu wpływa na wyniki sprzedażowe. Z tego powodu istotne jest, aby konfekcjonowanie produktu zostało przeprowadzone na najwyższym poziomie. Jako jeden z krajowych liderów w branży, Braco oferuje profesjonalne usługi pakowania artykułów spożywczych. Decydując się na spersonalizowane jednorazowe saszetki cukru, pieprzu lub soli, zyskasz skuteczny i funkcjonalny nośnik reklamowy. Skontaktuj się z nami i dowiedz się więcej!

← wróć na Blog

2024-06-24T10:53:54+00:00
Ta strona używa plików cookie i usług stron trzecich, korzystając z serwisu akceptujesz ich postanowienia i wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych.

POLIKA PRYWATNOŚCI | POLITYKA COOKIES | PRIVACY POLICY | COOKIE POLICY

Ustawienia
Zgoda

Analityka / Analitycs

PL: Użytkownik akceptuje ciasteczka analityczne od Google Analytics na stronie .braco.pl, które służą do zbierania danych o wyświetleniach stron, odwiedzających, sesjach i kampaniach w celu tworzenia raportów analitycznych o wydajności witryny. Te ciasteczka przechowują informacje anonimowo, pomagając zrozumieć, jak odwiedzający korzystają z witryny. Mają one okres ważności 1 roku, 1 miesiąca i 4 dni.

EN: The user accepts analytical cookies from Google Analytics on the .braco.pl website, which are used to collect data on page views, visitors, sessions, and campaigns to generate analytical reports on website performance. These cookies store information anonymously, helping to understand how visitors use the site. They have a validity period of 1 year, 1 month, and 4 days.